Dar 1960-aisiais motyvacijos tyrimais siekta išsiaiškinti, kas skatina žmones vienaip ar kitaip elgtis. Tikėtasi, kad įmonės tokiu būdu sužinos, kaip tinkamai organizuoti produktų rinkodarą. Tokius motyvacinius tyrimus atlikdavo įvairiausi tyrėjai ir mokslininkai, ir metodai skyrėsi nuo testų su savanoriais, kuriems rodydavo reklamų serijas ir matuodavo subtilias jų fiziologines reakcijas, iki tradicinių tikslinių grupių, kurios ir šiandien naudojamos gatavų prekių ir pramogų verslo srities paslaugų rinkodaros tyrimui. Visų šių tyrimų dėmesio centre nepajudinamai liko produktas, prekė, o pirkėjas ir vartotojas buvo tik pirkimo ciklo dalis. Prireikė daugelio pasikeitimų įmonės gyvenime, kol buvo pradėta vertinti kliento svarba ir dėmesys nukreiptas į jį.
Šiandien, kai jau antrą dešimtmetį tiek versle, tiek namuose aktyviai naudojamos kompiuterinės technologijos, atrodo, kad viskas apie programinę įrangą yra daugiau mažiau žinoma: operacinė sistema – „Windows“, biuro programų rinkinys – „Microsoft Office“ (kartais dar ir „Open Office“), lietuviškas administratorės pagalbininkas – „Tildės Biuras“ ir dar koksnors žodynas – „Anglonas“ ar „Alkonas“. Galima susidaryti įspūdį, kad šių priemonių užtektų ir studentui namie, ir vadybininkui kokioje nors įmonėje. Vis dėlto plečiantis įmonei ne vienam vadovui tenka išgirsti visai kitokius pavadinimus ir santrumpas: ERP, VVS, CRM, SCM, BI… Šiame straipsnyje ir pabandysime trumpai susipažinti su programine įranga, skirta verslo procesams automatizuoti.
Priklausomai nuo norimo gauti rezultato, CRM taikymas skirtingose įmonėse gali skirtis. Pagal taikymo sritį gali išskirti šiuos dažniausiai naudojamus CRM tipus:
eCRM (arba e-CRM): taip žymimas santykių su klientais valdymas panaudojant elektroninius komunikacijos kanalus – dažniausiai turimas galvoje internetas.
PRM (“partner relationship management”): santykių su partneriais valdymas.
cCRM: “Kolaboratyvaus”, arba bendradarbiavimu besiremiančio CRM modelis.
SRM (“supplier relationship management”): santykių su tiekėjais valdymas.
mCRM: “mobilųjį CRM”
Santykių su klientais ir tiekėjais valdymo sistemos (toliau naudosime sutrumpinimą CRM, iš anglų kalbos termino „Customer Relationship Management“) taikomos versle norint efektyviai valdyti ryšius su įmonės klientais bei tiekėjais. Sistemų pagalba klientai ir tiekėjai nustatomi, pritraukiami ir išlaikomi. CRM sistemos sukuria sąlygas efektyviai valdyti bendravimo su klientais procesus, vykstančius skirtinguose įmonės skyriuose ar nutolusiuose padaliniuose, vykdant įvairias veiklos funkcijas. CRM sistemos padeda maksimizuoti kiekvieno tiekėjo ar kliento teikiamą naudą, taip pagerinant visos veiklos rezultatus.
Šių metų spalio 2-3 dienomis Vilniuje vyko „Lietuvos ESRI vartotojų konferencija 2008“. Konferencijoje dalyvavo įmonės, kurios naudoja geografines informacines sistemas (GIS) savo veikloje, ir tos, kurios norėjo sužinoti šių sistemų siūlomus privalumus. Renginiu susidomėjo ir jame dalyvavo daugiau nei 250 atstovų iš 120 organizacijų.
Straipsnyje pateikiamos galimos piratavimo rūšys, jų formos ir gresiančios bausmės už šios srities nelegalią veiklą. Aptariama interneto daroma įtaka neteisėtam programinės įrangos platinimui.
Skiriamos 5 pagrindinės nelegalaus programinės įrangos naudojimo rūšys. Kiekvienos iš jų supratimas leis naudotojams išvengti nelicencijuotos programinės įrangos problemų.
Programinės įrangos pasirinkimas anaiptol nėra paprastas dalykas. Jūsų teisė – rinktis, ar samdyti patyrusį šioje srityje konsultantą, ar bandyti savo jėgomis atlikti šį precizišką darbą, tačiau bet kuriuo atveju Jums vertėtų žinoti dažniausiai daromas klaidas, kurios kartais gali būti pražūtingos.
Tik tinkamai pasirinkę Jūs galite net pačią įmantriausią programinę įrangą priversti „tarnauti“ kompanijos reikmėms, sutaupyti laiko ir pinigų
Dar ne taip seniai programinės įrangos licencijų pirkimas buvo beveik vienintelis būdas įsigyti reikiamas darbo kompiuteriu priemones. Laisvoji programinė įranga skyrėsi tik tuo, kad šių programų licencijos nieko nekainavo. Tačiau kompiuteriams tampant kasdieninio darbo priemonėmis, atsirado poreikis lankstesniam programinės įrangos licencijavimui.
Šiandien programinė įranga jau yra neatsiejama verslo dalis. Apskaitos kompiuterizavimas, turinio valdymas, elektroninė prekyba, ryšių su klientais valdymas – dažniausiai minimi terminai kalbant apie verslui skirtą programinę įrangą.
Reikiamo sprendimo paieška tampa iššūkiu programinės įrangos vartotojui, o neteisingai pasirinktas sprendimas gali net tik neatnešti žadėtos naudos ar kaštų sumažinimo, bet ir būti nuostolingas. Šiame straipsnyje pateiksime bendrus patarimus, kaip neapsirikti įsigyjant naują programinės įrangos sprendimą verslui.
Programinė įranga tai kompiuterio vykdomų instrukcijų seka, skirta tam tikriems veiksmams atlikti. Dažniausiai tokia įranga parašoma naudojant programavimo kalbas, o vėliau kompiliuojant ar interpretuojant parašytą kodą. Klasifikuojant programinę įrangą, pirmiausia ją galima suskirstyti į dvi grupes: sisteminę (bendrąją) ir taikomąją.