Viešojo transporto paslaugų kokybę pagerintų automatinė keleivių srautų skaičiavimo sistema

2011 09 12 Šaltinis: UAB "Fima"

Informacijos šaltinis: UAB „Fima“



Bendrovė “Vilniaus troleibusai” inicijavo projektą, kurio metu išbandė automatinę keleivių srautų skaičiavimo (AKSS) sistemą viename iš Vilniaus troleibusų. Bendrovės atstovai įsitikinę, kad daugelyje užsienio šalių taikoma sistema, automatiškai fiksuojanti įlipančių ir išlipančių keleivių skaičių bei pateikianti duomenis realiu laiku, padėtų optimizuoti miesto viešojo transporto veiklą.

ReklamaIeškant sprendimų kaip pagerinti viešojo transporto teikiamų paslaugų kokybę, “Vilniaus troleibusai” kartu su inžinerinių sprendimų bendrove “Fima” inicijavo bandomąjį projektą, kurio metu šių metų balandį viename sostinės 2-ojo maršruto troleibuse “Fima” įdiegė vokiečių partnerio automatinę keleivių skaičiavimo sistemą.

Anot “Vilniaus troleibusai” direktoriaus Vidmanto Romualdo Striškos, įmonė liko patenkinta pilotinio projekto rezultatais ir norėtų įdiegti AKSS sistemą turimose transporto priemonėse: “Tokiu būdu galėtume aiškiai ir greitai gauti informaciją apie pervežamų keleivių skaičių, transporto priemonės judėjimo greitį, reguliarumą ir t.t. Šie duomenys padėtų mums optimizuoti įmonės resursų naudojimą, užtikrinti, kad esami maršrutai ir tvarkaraščiai atitiktų realius keleivių srautus bei pagelbėtų atidarant naujus maršrutus.”

Šiuo metu duomenys apie keleivių srautus viešajame transporte renkami rankiniu būdu: tyrimus atlieka keturi darbuotojai, skaičiuojantys keleivius transporto priemonėse bei pildantys specialius blankus. Duomenis tenka rankiniu būdu suvesti į duomenų bazę, o tai užtrunka. Automatinės keleivių srautų skaičiavimo sistemos įdiegimas pagreitintų informacijos surinkimą bei kokybišką sprendimų priėmimą viešojo transporto organizavimo klausimais, o programinė įranga leistų atlikti greitą sukauptos informacijos analizę įvairiais pjūviais.

Pavykus užsitikrinti reikiamą finansavimą, AKSS sistemą būtų galima palaipsniui diegti visame transporto tinkle bei sukurti aiškią ir vienodą viešojo transporto organizavimo metodiką visiems vežėjams. Sistema taip pat gali būti integruojama su kitomis sistemomis, pvz. elektroninio bilieto sistema – tai leistų sumažinti kontrolės kaštus bei keleivių, važiuojančių be bilieto, skaičių.

AKSS sistemą sudaro programinė įranga bei transporto priemonėse sumontuota techninė įranga, kuri automatiškai skaičiuoja įlipančių ir išlipančių keleivių srautus. “Skaičiavimas vykdomas naudojant labai jautrius infraraudonųjų spindulių jutiklius, kurie gerai sugeba atskirti kiekvieną įlipantį ir išlipantį keleivį. Šie duomenys iškart nusiunčiami į centrinę duomenų bazę, kur yra apdorojami specialios programinės įrangos ir pateikiami už eismo srautų stebėjimą ir analizę atsakingiems darbuotojams”, – sistemos veikimo principą aiškino intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovės “Fima” Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys.

Pasak jo, tokia sistema jau kurį laiką taikoma mūsų kaimynės Latvijos sostinėje viešojo transporto priemonėms: tramvajams, troleibusams ir autobusams. Tokią sistemą šiais metais planuojama įdiegti ir Tartu autobusuose. Be minėtų kaimynų, šiuo metu viešojo transporto keleivių skaičiavimo sistema yra įdiegta ir Varšuvoje, Amsterdame, Berlyne, Milane, Vienoje, Zalcburge, Miunchene bei daugelyje kitų pasaulio miestų.

Atgal į sąrašą
Į viršų