Lietuvos IT sektoriaus reputacija – viena geriausių Europoje

2015 10 29 Šaltinis: Elektronika.lt

Lietuvos informacinių technologijų (IT) sektoriaus reputacija yra viena geriausių Europoje. Šiuo metu mūsų šalies IT sektoriaus reputacijos indeksas siekia 67 punktus. Palyginimui, Europos vidurkis – 56 punktai, o kaimyninės Latvijos indeksas – 54 punktai. Tai parodė didžiausios rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT bendradarbiaujant su asociacija INFOBALT atliktas pirmasis Lietuvos IT sektoriaus reputacijos lygio tyrimas.
Lietuvos IT sektoriaus ir atskirų jo subsektorių reputacijos lygiui išmatuoti buvo skaičiuojamas TRI*M indeksas, kuris gautas apibendrinus sektoriui svarbių interesų grupių atstovų atsakymus. Tyrime vertintos didžiausios pagal apyvartą ir (arba) darbuotojų skaičių IT įmonės šalyje. Visi keturi IT subsektoriai įvertinti puikiai, o aukščiausiu reputacijos lygiu Lietuvoje išsiskiria technologijų centrai (73). Toliau rikiuojasi „One-stop-shop“ subsektorius (66), infrastruktūros paslaugų įmonės (64) ir programinės įrangos vystymo bendrovės (64).
Tyrimas taip pat parodė, kad teigiamai apie IT sektoriaus įmones atsiliepiantys, gerai jų veiklą vertinantys ir jomis pasitikintys asmenys, vadinamieji reputacijos ambasadoriai, sudaro 46 proc. visų interesų grupių atstovų. Apie IT įmones prastai atsiliepiantys, jų veiklą neigiamai vertinantys asmenys – vadinamieji atmetėjai – šiuo metu sudaro apie ketvirtadalį tyrimo dalyvių. Pažymėtina, kad ambasadorių grupės požiūris yra esminis sektoriaus reputacijos išlaikymui ir gerinimui, todėl IT įmonėms naudinga, kad jų būtų kuo daugiau. Dabartinis IT sektoriaus ambasadorių ir atmetėjų santykis yra palankus teigiamos nuomonės palaikymui rinkoje.
Daugiausiai reputacijos ambasadorių yra tarp žiniasklaidos atstovų ir tinklaraštininkų: šioje grupėje net 77 proc. yra linkę teigiamai atsiliepti apie IT sektoriaus įmones, gerai vertina jų veiklą bei jomis pasitiki. Taip pat nemažai tokių asmenų – tarp verslo įmonių atstovų (52 proc.). Tuo metu asociacijos INFOBALT nariai bendrą sektoriaus reputaciją vertina kiek kritiškiau nei kitos tirtos interesų grupės. Asociacijos narių išsakytus vertinimus galėjo lemti faktas, kad tyrimo dalyviai vertino tik kitas įmones, o apie savo atstovaujamą įmonę pasisakyti negalėjo. Įtakos tokiam rezultatui galėjo turėti ir tai, jog Lietuvos IT sektorius yra itin konkurencingas, jame veikiančios įmonės nuolat rungiasi tarpusavyje tiek dėl klientų Lietuvos bei užsienio rinkose, tiek dėl darbuotojų.
„Pastebime, kad reikiamą kvalifikaciją turinčių IT specialistų poreikis ir Lietuvos, ir užsienio kapitalo įmonėse nuolat auga – jų deficitas siekia penkiaženklį skaičių. Dėl šios priežasties sektoriaus įmonėms itin svarbus potencialių darbuotojų – studentų – vertinimas. Jų išsakyta nuomonė padės geriau suprasti būsimų darbuotojų poreikius ir į juos atsižvelgti. Pavyzdžiui, palaikyti aukštą investicijų į darbuotojų gerovę lygį“, – sako Paulius Vertelka, asociacijos INFOBALT vykdomasis direktorius.
Anot TNS LT projektų vadovės Jurgitos Račkytės-Vilimės, kadangi IT sektorius yra plačiai suvokiamas kaip pirmaujantis, kuriantis inovacijas ir lemiantis naujoves, šioje srityje veikiančioms įmonėms reikėtų stengtis šią reputaciją išlaikyti ir sustiprinti. Tai padaryti leistų tinkamas bendradarbiavimas su IT temomis besidominčia žiniasklaida, kuri labiausiai prisideda prie teigiamos nuomonės apie IT įmones įtvirtinimo.
„Augimo galimybių ieškančios Lietuvos IT įmonės šiandien taip pat turėtų susikoncentruoti ties investavimu į darbuotojų gerovę, nepriekaištingos vadovo reputacijos užtikrinimą ir lyderystės savo veiklos srityje siekimą. Būtent šie aspektai interesų grupių laikomi itin svarbiais, tačiau šiuo metu jie vertinami vidutiniškai. Pažymėtina, kad atlyginimo dydis turi gana mažai įtakos IT įmonių reputacijai. Norinčios stiprinti savo reputaciją IT įmonės turi išsiskirti dėmesiu žmonėms, orientuotis ne tik į finansinę jų gerovę“, – sakė TNS LT vyr. projektų vadovė Jurgita Račkytė-Vilimė.
IT sektoriaus reputacijos TRI*M tyrimas buvo atliktas 2015 m. rugpjūčio – rugsėjo mėn. Iš viso buvo apklausta 1017 Lietuvos verslo įmonių, valstybinių ir viešųjų įstaigų, Lietuvos žiniasklaidos atstovų ir tinklaraštininkų, Lietuvos studentų ir asociacijos INFOBALT narių.

Atgal į sąrašą
Į viršų