Elektroninė draudėjų aptarnavimo sistema taupo visų laką

2009 01 20 Šaltinis: Sodra

Informacijos šaltinis: Sodra

Dažnai darbdaviai, važinėdami pažymų į “Sodrą” ir taip sugaišdami daug laiko, pageidauja, kad reikiama informacija būtų pasiekiama kaip įmanoma lengviau. “Sodra” tuo jau pasirūpino, nuo 2008 m. sausio 1 dienos pristatydama elektroninę draudėjų aptarnavimo sistemą – EDAS. Naudotis EDAS paprasta ir patogu, o naujosios sistemos nauda ir privalumai įvertinami iš karto.

EDAS patogesnė ir saugesnė už elektroninį paštą

Kodėl naudotis EDAS yra geriau nei paprastu elektroniniu paštu? Pirma priežastis – elektroninis paštas, lyginant su EDAS – neefektyvus įrankis tiek draudėjui, tiek ir “Sodrai”. Prisijungimas prie EDAS užtrunka tiek pat laiko, kaip ir elektroninio laiško ir parašymas. Tačiau EDAS paslaugas teikia 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą. Todėl draudėjas gali kreiptis ir po darbo, ir išeiginėmis dienomis – atsakymą visada gaus iš karto. Naudojantis el. paštu, draudėjas būtų priverstas atsakymo laukti ilgiau.

Kita priežastis – asmens duomenų apsauga. “Sodrai” ir įmonių vadovams tai labai svarbu. Duomenys apie asmens stažą – asmens duomenys, kurių tvarkymą reglamentuoja LR asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas. Fondo valdyba yra šių duomenų valdytojas ir atsako už jų saugą. Įprastiniu el. paštu siunčiama informacija nėra saugi. Kai kurių el. pašto paslaugų tiekėjų sistemos apsaugotos tik minimaliai ir įsilaužti į tokią el. pašto dėžutę lengvai gali bet kuris informatikos studentas. Blogiausia tai, kad, įsilaužus į draudėjo naudojamą pašto dėžutę, informaciją galima ne tik perskaityti, bet ir pakeisti. Tokiu atveju darbdavys pašalpą išmokėtų neteisėtai.

EDAS – ne tik atskaitomybei teikti

Galbūt kai kam susidarė netikslus įspūdis, kad EDAS – sistema, leidžianti draudėjams teikti tik ataskaitas Fondo valdybai elektroniniu būdu. Iš tikrųjų EDAS siūlo kur kas daugiau galimybių, kuriomis naudotis elektroninis parašas nebūtinas. EDAS “Draudėjo srities” meniu “Suvestinės” yra 13 ataskaitų, kurias atsidaręs buhalteris gali matyti aktualius savo įmonės duomenis – per pasirinktą laikotarpį priimtų ir atleistų iš darbo darbuotojų sąrašus, darbuotojams suteiktas atostogas vaikui iki 3 metų prižiūrėti, nedraudiminius laikotarpius, sumokėtas įmokas ir kita. Kartais naudinga pasitikrinti, ar nėra skolų socialinio draudimo biudžetui, ar negauta priminimų, raginimų. Labai naudinga ir “Preliminari valstybinio socialinio draudimo fondo lėšų finansinė ataskaita” – ja pasinaudojus sumažėja tikimybė padaryti klaidų rengiant ataskaitas “Sodrai”.

Elektroninis parašas – ne baubas

Elektroninis parašas (kaip ir įprastas parašas) reikalingas dokumento pasirašymui. EDAS parašo reikalauja tik pasirašant ataskaitas. Įsigyti elektroninį parašą Lietuvoje nėra nei sudėtinga, nei brangu. Šiuo metu elektroninį parašą pardavinėja keturi tiekėjai: “Bitė”, “Omnitel”, VĮ “Registrų centras” ir UAB “Skaitmeninio sertifikavimo centras”. Elektroninio parašo kaina prasideda nuo 1 lito. Vidaus reikalų ministerija paskelbė, kad nuo kitų metų elektroninis parašas bus visose Asmens tapatybės kortelėse. Tuomet, išsiėmę naujo pavyzdžio korteles, elektroniniu parašu pradėsime naudotis visi.

Deja, vis dar yra labiau pasitikinčių senaisiais metodais, vengiančių tobulesnių sistemų, baiminantis, jog naujos technologijos bus sunkiai perprantamos ir brangiai kainuos. Patikiname, jog išmokti naudotis EDAS paslaugomis tikrai paprasta ir nesudėtinga. Jei kyla neaiškumų, skambinkite telefonu 8 700 70080. Nebijokite naujovių, nes naujosios elektroninės paslaugos taupo ne tik sąnaudas, bet ir visų laiką.

Kontaktinis (-iai) asmuo (-enys):

Komunikacijos skyrius

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (“Sodra”)

Atgal į sąrašą
Į viršų