Apskaitos reformai koją kiša žinių trūkumas ir pasenusios IT sistemos

2009 10 01 Šaltinis: Lietuvos savivaldybių asociacija

Informacijos šaltinis: Lietuvos savivaldybių asociacija

Artėjanti viešojo sektoriaus institucijų apskaitos standartų reforma kelia nerimą Lietuvos savivaldybių finansų specialistams. Mat savivaldybėms priklausančios įstaigos ir institucijos gali nespėti pasiruošti iki Vyriausybės numatytos datos – 2010 m. sausio 1 d. Būtent nuo šios datos viešojo sektoriaus institucijos turi pradėti tvarkyti savo apskaitą pagal VSAFAS (viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus). Naujų apskaitos standartų taikymas turėtų pasitarnauti valstybės institucijų veiklos skaidrumui ir efektyvumui.

“Apskaitos reforma dėl menko pasiruošimo jau buvo du kartus atidėta. Tikėtis, kad Finansų ministerija tai padarys trečią kartą, būtų naivu”, – perspėja Lietuvos savivaldybių asociacijos mokymo ir konsultavimo centro direktorius Saulius Dagys.

Anot specialistų, efektyviai pereiti prie naujųjų apskaitos standartų yra sudėtinga dėl dviejų priežasčių – dalies institucijų naudojamų morališkai pasenusių informacinių technologijų sistemų bei viešojo sektoriaus finansų specialistų žinių trūkumo.

S. Dagio teigimu, nors daugelio šalies savivaldybių finansų specialistams iš esmės pakaktų kompetencijos ir įgūdžių pritaikyti naujus standartus, tačiau problema glūdi mokyklose, darželiuose, poliklinikose ir kitose savivaldybėms priklausančiose įstaigose.

“Šių įstaigų atstovai turėtų būti aktyviau mokomi naudotis naujomis sistemomis, kad galėtų tinkamai pereiti prie naujų apskaitos standartų”, – pažymėjo S. Dagys.

Prie VSAFAS jau sėkmingai perėjusios Vilniaus miesto savivaldybės Finansų departamento vadovas Edmundas Kačkus tikina, jog itin svarbus betarpiškas bendravimas tarp savivaldybės ir jai priklausančių įstaigų.

“Tam, kad sistema efektyviai veiktų, būtina žinoti, ką šių įstaigų finansininkai mano apie besikeičiančius standartus, rengti jiems mokymus, supažindinti su naujomis kompiuterinėmis sistemomis”, – tvirtino E. Kačkus.

Specialistų teigimu, tiek didžiosioms, tiek mažosioms šalies savivaldybėms bus itin svarbu ne tik apmokyti specialistus, bet ir pasirinkti tinkamas kompiuterines sistemas.

“Mūsų atveju patogu yra tai, kad pasirinkta sistema leidžia prisijungti “iš toliau”, nereikia jos instaliuoti į kiekvieną mokyklos ar poliklinikos buhalterio kompiuterį. Žinoma, kiekviena savivaldybė turi atsižvelgti į joje vykstančius procesus, atidžiai juos suregistruoti ir tik tada spręsti apie tinkamos programinės įrangos įsigijimą” – teigė Vilniaus miesto savivaldybės Finansų departamento vadovas E. Kačkus.

Atgal į sąrašą
Į viršų