Straipsnyje glaustai aptariami tik tie atvejai, kai įmonei būtina įsigyti informacinę sistemą (IS), t. y. taikomąją programinę įrangą kartu su technine aplinka, kuri būtina, kad ši įranga veiktų. Prieš apsispręsdama įsigyti naują IS įmonė visada turi įvertinti, ar negalima be jos išsiversti, – galbūt pakaktų tik pakoreguoti verslo procesus ar darbo tvarką administracinėmis priemonėmis arba padaryti tam tikrus pakeitimus turimose IS. Dažniausiai naujai IS įsigyti ir įdiegti prireikia kur kas daugiau pradinių ir nuolatinių sąnaudų, nei keičiant verslo procesus administracinėmis priemonėmis.
Business Intelligence informacinių technologijų (aktualios informacijos rengimas ir teikimas, toliau – BI technologijos) poreikis ir atsiradimo istorija. Duomenų, informacijos ir žinių sąvokos. Trys pagrindinės BI technologijų dalys: duomenų surinkimas ir parengimas, duomenų saugykla ir galutinio naudotojo sąsaja. Patyrimas diegiant ir naudojant BI technologijas Lietuvoje ir užsienyje, jų naudojimo problemos ir perspektyvos.
Pastaruoju metu ne tik daug kalbama apie verslo valdymo sistemas, bet ir labai smarkiai išaugo jų diegimas. Tai yra sveikintinas procesas. Tačiau ne visi diegimai yra sėkmingi. Viena iš nesėkmių priežasčių yra neteisingas pavadinimų naudojimas užsakant informacines sistemas, bei neteisingas ar nekorektiškas pavadinimų naudojimas tiekėjams pristatant siūlomus sprendimus.
Įmonės naudoja įvairias informacinių technologijų sistemas, kaip pavyzdžiui įmonės išteklių planavimo sistemas, elektronines sąskaitas faktūras, ryšių su klientais valdymo. Pastarąją informacinių technologijų sistemą aptarsime plačiau.
Ryšių su klientais valdymo sistema, dar sutrumpintai vadinama CRM (iš ang. Customer Relationship Management) – tai informacinių technologijų sistema, skirta įmonės rinkodaros, pardavimų ir klientų aptarnavimo veiklai.